VIA DE LA LANA – ALMANSA – BURGOS 2014

30.09.14

Tona-Almansa. Agafem el tren de Tona a Almansa. Sortim de Tona a les 7:30 i arribem a Almansa a les 15 h. Fem transbord  a València.

Dia per muntar les bicis, visita Almansa i deixar-ho tot a punt per l’endemà.

01.10.14       etapa 1a.                   ALMANSA-ALCALÁ DE JÚCAR

Sortím  d'Almansa a les 6:40. Esmorzem,  cafè amb llet amb i  xurros al mercat municipal i iniciem el Camí cap a  Alcalá del Júcar. El dia està ennuvolat, gris i amb el chirimiri que ens mulla poc a poc.  Per Camí senyalitzat  deixem enrere Almansa i en suau ascensió ens dirigim cap a la carretera d'Alcalá, que sempre va molt tranquil.la.

Arribem a Alcalá cap a les  13 h, triguem 4 hores per recórrer els 64 km de l'etapa,  fem una mitjana de 16,3 km/h. Arribem a l’hostal, dinem  i visitem el poble, que hi ha moltes i interesants coses a veure.

02.10.14       etapa 2a.                 ALCALÁ – ALMODÓVAR DEL PINAR

Sortim d'Alcalá esmorzats cap a les 8:45 per carretera, en bona pujada. El dia no està malament meteorològicament. Parem perquè  l’Antonio i en Joan C. han punxat. Dinem pel camí, a Campillo de Altobuey.

Arribem a Almodóvar a les 18 h. Hem trigat 6h12’ a recórrer els 94 km de l'etapa, hem fet una mitjana de 15,2 km/h. El 95% del trajecte el fem per carretera.

03.10.14       etapa 3a.                   ALMODÓVAR - CUENCA

Sortim de Almodóvar a les 8:24 ja esmorzats. El dia és assolellat. La ruta va per carretera el 95% . Molts tobogans, amunt i avall. Algunes bones pujadetes. En definitiva, undia “durillo”. Entrem a Cuenca al voltant de les dues del migdia.

Fem una mitjana de 13'3 km/h, triguem 4h'33’ a recórrer els 60 km de l'etapa. Pensió, visita a la catedral, cases penjades, castell, etc. Sopem al barri “Húmedo”.

04.10.14        etapa 4a.                  CUENCA – VALDEOLIVAS

Sortim de Cuenca a les 8 del matí, esmorzats. En Jordi porta la llanta del darrere amb un cop. Generalment anem seguint el Camí , tot i que agafem algun tram der carretera. L'etapa no és molt pesada, algunes baixades i pujades suaus. Arribem a la casa rural a les dues del migdia.

Triguem 4h12’ en  fer els 73 km de l'etapa, la mitjana és de 15,4 km/h. Ens allotgem a una casa rural, aprofitem la tarda per a netejar la bici.

05.10.14          etapa 5a.               VALDEOLIVAS – MIRABUENO

Sortim de Valdeolivas  a les 8 del matí.L’ Antonio rectifica una mica el cop de  la llanta  d’en  Jordi. Seguim el Camí tota  l'etapa, tot i que  el GPS fa alguns errors. En alguns trams agafem carretera. Parada a un poble que es diu Moranchel que celebren la  festivitat de nostra Senyora del Rosari. Fem una  una cervesa amb els paisans,  són molt amables. Dinem al primer restaurant que trobem.

A Mirabueno arribem a les 18:20 h, triguem 6h 22’ a recórrer els 89 km,  amb una mitjana de 14,5 km/h.  Ens allotgem a una casa rural. No trobem cap restaurant ni cap bar per sopa en tot el poble, al final els amos de la casa ens fan un sopar per 10 euros.

06.10.14                etapa 6a.                   VALDEOLIVAS - RETORTILLO

Sortim a les 8:22. De bon començament agafem la carretera. Entre Mandayona i la finca Carrillar problema: la sortida de la finca a la carretera està tancada. Una cadena tanca la porta de la finca, hem de baixar de la bici  i saltar com podem. La resta de l'etapa no ens presenta cap problema. Dinem a Miedes de Atienza, després ens espera una bona pujada. Ens hem equivocat més d’una vegada de ruta.

Arribem a Retortillo prop de les cinc de la tarda. Els 70 km de l'etapa els fem en  a 5h26’, amb una mitjana de 12,8 km/h.

07.10.14            etapa 7a.                       RETORTILLO - HUERTA DEL REY

Sortim cap a les 8:10. Fins a Taracueña el camí està bé. Al sortir de Taracueña ens equivoquem de ruta i fem uns 10 km de més. A Valderronán tot torna a la normalitat. A Caracena, parada i bon esmorzar. Passem sobre el Duero i arribem a S. Esteban de Gormaz, agafem el camí cap a Huerta del Rey. Ens equivoquem moltes vegades de ruta que ens ha suposat fer molts més  kms. Una ruta aconsellable seria anar per  Burgo de Osma.

Arribem a Huerta del Rey  a les 19:15, en total fem 101 km, la mitjana és de 14,9 km/h.

08.10.14               etapa 8a.                    HUERTA DEL REY – MECERREYES

Sortim 8:50, el dia meteorològicament és complicat, pluja, tempesta, xàfecs. Malgrat tot, arribem a Cobarrubia i allà parem a dinar. Avui la ruta ha anat bàsicament per carreteres, el 80% de l'etapa, bons tobogans i molta pujada. Arribem a Mecerreyes a les 16 h. triguem 3h 48’  a fer els 45 km de l'etapa, obtenim una mitjana de 14 km/h. L'alberg municipal a Mecerreyes, maco.

09.10.14                  etapa 9a.i última                     MECERREYES-BURGOS

Ens llevem i plou generosament, esperem una bona estona, esmorzem a un  bar i finalment, al voltant de les 9 decidim sortir  cap a Burgos, tot i que segueix plovent. Arribem a Burgos al voltant de les 13 hores amb un cel ple de clarianes i  sol. Hotel, bon dinar i visita guiada a la catedral.

DEMÀ SERÀ UNA ALTRA HISTÒRIA!